Jana Eyrová

18:46

Zdravím, dneska to bude typ příspěvku, který jsem na tento blog ještě nepsala. Bude to recenze knížky a zároveň filmu. Důvodem pro mé rozhodnutí bylo přečtení knížky, která ve mně vzbudila, pocity, které vám chci zdělit.Pamatujte že tohle je subjektivní názor.

Jak už z názvu vyplývá, knížka nese název ,,Jana Eyrová''. Autorkou je Charlotte Brontë, anglická spisovatelka.
Když jsem si přečetla prvních pár stránek knížky, hned mi bylo jasné že tuhle knížku jen tak neodhodím. Hlavní postava, Jana Eyrová, mi přirostla k srdci a strašně jsem si ji oblíbila. Připadala mi jako nejhodnější osoba, kterou jsem v životě ,,potkala". I když v knížce byla popsána jako nehezké děvče, v mých představách působila jako půvabná a hezká holka. Kniha je napsána lidským jazykem, čím myslím že se tomu dalo porozumět a je napsána stylem který vtáhne čtenáře do děje. Nebo aspoň já jsem to tak měla. Mým problémem občas bylo popisování všeho až moc do detailů, místy mě to až odrazovalo od čtení. Jinak ale bych tuto knížku vřele doporučila!! Pro zajímavost tato knížka je, aspoň u nás na škole, v povinné četbě k maturitě. Takže se vlastně učíte. 

Součásti tohoto příspěvku bude i recenze filmu, na který jsem se podívala hned po dočtení knihy. Shlédla jsem verzi z roku 2011 ve kterém hlavní roli sehrála Mia Wasikowska. Od filmu jsem celkem dost čekala a proto mě dost překvapilo že jsem byla zklamaná. Bylo mi jasné že postavy nebudou tak jak jsem si já představovala, jelikož každý máme jinou představivost. Co mě zklamalo bylo vynechání některých události, které jsem tam čekala. Ano film už je dlouhý, má dvě hodiny, přesto bych přijala delší film se všemi událostmi, než-li kratší verze a vynechání něčeho. Taky mi připadalo že divák který nečetl knížku, nemohl si věci které se tam děly, dát do souvislostí.  Ve výsledku jsem z filmu docela zklamaná a nemohu vám ho vřele doporučit.

Ve finále bych raději sáhla na knížku, takže vřele doporučuji. Určitě se nenechejte odradit délkou, něco kolem 450 stran, což není zas tak moc. Jestli hledáte nějakou literaturu, doufám že jsem vám pomohla a kniha se vám bude líbit.
NELL


You Might Also Like

0 komentářů

Budu ráda za každý komentář :). Pokud se mně chcete a něco zeptat pište tady: nelaszarowska@gmail.com